Retourneren

Ruilen en Retourneren

Is het geleverde artikel niet naar wens? Geen probleem! Wanneer de artikelen aan de retourvoorwaarden voldoen kan je deze artikelen retourneren. Na ontvangst en verwerken van jouw pakketje ontvang je een mail ter bevestiging. Het aankoopbedrag is dan terugbetaald naar de rekening waarmee je de bestelling hebt geplaatst. Houd er rekening mee dat er bij een retour € 1,95 retourkosten worden ingehouden. Deze kosten worden gebruikt om de kosten van het retourproces te dekken.

Stappenplan retourneren.

Hieronder volgt een kort stappenplan, voor meer informatie scrol je iets naar beneden op deze pagina.

1. Binnen 14 dagen mag je gebruik maken van het herroepingsrecht. Retourneer je bestelling dan ook 14 dagen binnen ontvangst.

2. Als alle artikelen aan de retourvoorwaarden voldoen, plaats je deze in een verzenddoos of -zak. Vergeet niet de retourbon toe te voegen.

3. Zorg dat het pakket verpakt is en plak het meegeleverde label op het pakket. Heb je geen retourlabel (meer)? Neem dan contact op met onze klantenservice

4. Breng het pakket naar een PostNL-punt bij jou in de buurt. Klik hier voor het dichtstbijzijnde PostNL-punt. Middels het retourlabel kun je het pakket terugsturen via PostNL.

5. Je krijgt van PostNL een mail met een track&trace waarmee je kunt zien wanneer het pakketje bij ons wordt afgeleverd. Bewaar deze mail goed tot je van ons een bevestiging hebt ontvangen dat wij je retourzending hebben verwerkt. Dit is doorgaans vijf werkdagen na aankomst van het pakketje in ons magazijn.

Herroepingsrecht

Het herroepingsrecht is van toepassing op onze bestellingen. Dit houdt in dat je het recht hebt om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.

Retourvoorwaarden

Gedurende deze 14 dagen kun je een product binnenshuis passen om het product te beoordelen. Producten uit de categorie sportondergoed waarbij de verzegeling na de levering is verbroken kunnen niet meer geretourneerd worden vanwege gezondheidsbescherming en hygiëne. Ook gepersonaliseerde artikelen mogen niet worden geretourneerd. Hiermee zijn deze producten dus uitgezonderd van het herroepingsrecht. Heb je meer gedaan dan nodig was om het product te proberen, dan kunnen wij jou daarvoor kosten in rekening brengen. Producten die je retour stuurt dienen dus geen gebruikssporen te bevatten.

Het herroepingsrecht is enkel van toepassing op artikelen die:

    • Niet zijn voorzien van personalisatie zoals een naam of nummer

 

Let op! Als wij een artikel retour ontvangen moet de verpakking van het artikel en het artikel zelf voor ons nog verkoopbaar zijn. Indien dit niet het geval is behouden wij het recht hiervoor een bedrag in mindering te brengen op de terugbetaling. Als je de bestelling volledig terugstuurt, maar zonder het gratis ontvangen artikel, dan zullen wij de verkoopwaarde van het gratis ontvangen artikel in mindering brengen op de terugbetaling.

Retour zenden

Bij het retourneren van een pakketje is het erg belangrijk dat je het retourformulier of de pakbon bijvoegt in het pakketje. Zo weet onze retourafdeling namelijk wie de afzender is en naar wie zij het aankoopbedrag mogen terugboeken.

Retour zenden Nederland

Binnen Nederland kan je het pakket kosteloos retourneren via DHL middels het retourlabel dat is meegeleverd in je pakketje. Wel rekenen we retourkosten van € 1,95 per pakket. Kijk hier voor een DHL-punt bij jou in de buurt. Mocht je dit label niet meer hebben dan kan je contact opnemen met onze klantenservice. Zij maken graag een nieuw label voor je aan.

De medewerker van het DHL-punt geeft na afgifte van het pakket een afgiftebewijs aan jou. Bewaar deze goed! Wij hebben een foto van dit bewijs nodig als jouw retourzending na 10 werkdagen nog niet is verwerkt.

Retour zenden België

Vanuit België kun je kosteloos retourneren via PostNL middels het retourlabel dat is meegeleverd in je pakketje. Kijk hier voor een PostNL-punt bij jou in de buurt. Mocht je dit label niet meer hebben dan kan je contact opnemen met onze klantenservice. Zij maken graag een nieuw label voor je aan. De medewerker van het PostNL-punt punt geeft na afgifte van het pakket een afgiftebewijs aan jou. Bewaar deze goed! Wij hebben een foto van dit bewijs nodig als jouw retourzending na 10 werkdagen nog niet is verwerkt.

 

Uiteraard is het ook mogelijk om te retourneren via een zelf gekozen pakketdienst. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen in dat geval voor jouw rekening.

Ons retouradres is:

Gantelstraat 14
5145 PH Waalwijk
Nederland

Je retourzending volgen

Op het moment dat jouw retourzending is verwerkt in ons magazijn ontvang je een bevestigingsmail van ons. Dit is doorgaans vijf werkdagen na aflevering in het magazijn. Wanneer je via PostNL hebt geretourneerd heb je een tracking link vanuit hen in de mail ontvangen. Via deze link kan je zien of, en zo ja wanneer, het pakket bij ons is afgeleverd.

Verwerking van de retourzending

Als je de volledige overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Ruilen

Helaas is het niet mogelijk om een artikel bij ons om te ruilen voor een andere maat of voor een ander artikel. We verzoeken je in dit geval om een nieuwe bestelling te plaatsen en de bestelling met het verkeerde artikel te retourneren. Na ontvangst van de retourzending maken wij het aankoopbedrag terug over naar jou. Is het artikel duurder geworden dan dat het was op het moment van aankoop? Dan horen we graag van je en kijken we samen naar een oplossing.

Retourkosten

Per 15 mei 2023 worden er op PadelDirect.be retourkosten berekend. Dit houdt in dat er € 1,95 per retour, zal worden afgetrokken van het te retourneren bedrag.

 

Gelden deze kosten voor alle retouren?
Nee, indien wij vanuit PadelDirect.be een fout hebben gemaakt of het product niet goed is, dan rekenen we hier natuurlijk niets voor. De kosten zullen doorberekend worden aan de hand van de analyse bij onze afdeling Retouren en worden dan wel of niet toegekend.